-
Homlogavané jsou věci, které můžes dát na auto bez obav.Když pojedeš na technickou, nebo tě zastaví policejní hlídka, tak ti nic nehrozí protože ten díl je schválený Ministerstvem dopravy na naše silnice.Ke každému takovému dílu by jsi měl obdržet certifikát kde bude značka Atest E8, nebo z německa TÜV (ale tam se můžete setkat s problémy).Také by to mělo být na tom dílu vyražené nebo natištěné.
-
Ráfky
U nových hliníkovích kol by jste si měly vyžádat tipový list na dané vozidlo a pak vám to bezproblémů zapíšou do TP.
Nebo pokuď už takové kola máte a nemate tipový list a nechtějí vám je přihlásit, tak jsou dvě možnosti:
-
kontaktovat dovozce konkrétního vozu.Např.: Volkswagen Golf II – kontaktujte Volkswagen import v praze.Ale unich máte šanci pouze s obyčejnými koly (R13 175/70, R14 185/60)
-
spojit se s prodejcem ráfků a pokud s ním bude domluva, tak vám pomůže a tipový list sežene.(vůbec nevadí když bude tipový lit vystaven na jinou značku kol než máte, protože to pak nikdo nekontroluje) hlavně pozor, aby souhlasily rozměry.Vzor: R15 215/50
Na ráfku ETčko nikdo nekontroluje tak se toho nebojte, ale nepřehánět, jinak bude potřeba taky tipový list a do technyčáku napsat konkrétní ET.Doporučuji maximálně ET 20, pod ET 20 už musíte většinou vymýšlet vytahování blatníků a převařování a pak už to je na hranici. Jsou policisti, který to už poznaj a problém je na světě.
-
Okna
Pokuď chcete dát zatmavit okna, nejlepší a nejlevnější je nalepit „ folie“.Nevíhoda folií je, že se časem poškrábou od toho jak se stahujou okínka.Taky musíte dát pozor při výběru a kupovat kvalitní folie, aby se vám nestalo, že v létě necháte auto na slunci a folie se speče.Taky při nalepováni musí být sklo důkladně čité a stěrkou se musí všechny vzduchové bubliny mezi oknem a folií dostat pryč (jinak budou vidět světlé tečky).Nejlepší je to nechat udělat ve firmě, kde vám to udělají podle české legislativy.
Další zatmavení oken se dá udělat ultrazvukem, ale to musí dělat firma, ale je to dokonalý.A vypadá to jak originál.
Pak ještě dobře vypadá pokovení oken a je to taky jak originál.Ale to je taky na odborné firmě.
A jak to má vypadat:
1. Zadní okna můžou být zatmavený až do 100%
2. Přední okna (u řidiče a spolujezdce) musí mít max. 30% zatmavení.
3. Čelni okno musí být čiré max. tonované z výroby.
Hlavně nesmíte opět zapomenout na homologaci.Na okna se nalepí malá nálepka s označením M3 a Atest E8.K tomu dostane kartičku, kterou budete vozit v autě a při silniční kontrole s ní prokážete homologaci zatemnění oken.